III konferencja PTBG w Poznaniu 24-25 listopada 2007

Trwają prace nad przygotowaniem programu ramowego kolejnej konferencji organizowanej przez Polskie Towarzystwo Badania Gier wspólnie z Instytutem Lingwistyki Stosowanej UAM w Poznaniu oraz Międzynarodowymi Targami Poznańskimi/Poznań Game Arena.
Znana jest już data konferencji: 24-25 listopada 2007
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych do nadsyłania (zamieszczania w niniejszym wątku) propozycji zakresów tematycznych wartych zamieszczenia w komunikacie konferencyjnym.
Dla przypomnienia:
zakresami tematycznymi poprzedniej konferencji były:
1. Metody badań nad grami i kierunki rozwoju ludologii.
2. Gry językowe i komunikacyjne w nauczaniu języków obcych, edukacji, pedagogice oraz e-learningu.
3. Językowe, literackie i kulturowe zapożyczenia w grach.
4. Narracje interaktywne: komunikacja w grach komputerowych i fabularnych.
5. Ewolucja gier w dziejach ludzkości.
6. Socjologiczne i psychologiczne aspekty gier.
7. Nowoczesne technologie wykorzystywane w grach.
8. Nowe typy gier i ich miejsce w kulturze.
9. Wizerunek gier w mediach i opinii publicznej.
Pytaniami postawionymi przez organizatorów były:
Jakie znaczenie miały gry w życiu człowieka w przeszłości, a jakie mają dzisiaj?
Jakie są perspektywy zastosowania gier w szeroko pojętej edukacji?
Czy możliwe i potrzebne jest stworzenie odrębnej metodologii badań nad grami?
Czy nauka o grach może wyrastać wyłącznie na gruncie teorii wypracowanych przez nauki humanistyczne i społeczne?
Jakie są dalsze kierunki rozwoju ludologii w kraju i za granicą?
--------------------
Od siebie proponuję dodanie pytania:
Czy e-sporty/e-gaming/sporty elektroniczne mają szansę uzyskać status dyscyplin sportowych?
oraz związany z nim nowy temat do dyskusji:
10. E-sporty i ich miejsce wśród innych dyscyplin sportowych.
Znana jest już data konferencji: 24-25 listopada 2007
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych do nadsyłania (zamieszczania w niniejszym wątku) propozycji zakresów tematycznych wartych zamieszczenia w komunikacie konferencyjnym.
Dla przypomnienia:
zakresami tematycznymi poprzedniej konferencji były:
1. Metody badań nad grami i kierunki rozwoju ludologii.
2. Gry językowe i komunikacyjne w nauczaniu języków obcych, edukacji, pedagogice oraz e-learningu.
3. Językowe, literackie i kulturowe zapożyczenia w grach.
4. Narracje interaktywne: komunikacja w grach komputerowych i fabularnych.
5. Ewolucja gier w dziejach ludzkości.
6. Socjologiczne i psychologiczne aspekty gier.
7. Nowoczesne technologie wykorzystywane w grach.
8. Nowe typy gier i ich miejsce w kulturze.
9. Wizerunek gier w mediach i opinii publicznej.
Pytaniami postawionymi przez organizatorów były:
Jakie znaczenie miały gry w życiu człowieka w przeszłości, a jakie mają dzisiaj?
Jakie są perspektywy zastosowania gier w szeroko pojętej edukacji?
Czy możliwe i potrzebne jest stworzenie odrębnej metodologii badań nad grami?
Czy nauka o grach może wyrastać wyłącznie na gruncie teorii wypracowanych przez nauki humanistyczne i społeczne?
Jakie są dalsze kierunki rozwoju ludologii w kraju i za granicą?
--------------------
Od siebie proponuję dodanie pytania:
Czy e-sporty/e-gaming/sporty elektroniczne mają szansę uzyskać status dyscyplin sportowych?
oraz związany z nim nowy temat do dyskusji:
10. E-sporty i ich miejsce wśród innych dyscyplin sportowych.