Mam plan który może okazać się bardzo dużą reklamą dla PTBG - jeśli wypali.
Na czym polega? Na przebadaniu rynku gier. Jeśli zaangażuje się w to badanie członków i sympatyków PTBG oraz ich znajomych - to już na starcie otrzymujemy liczby w tysiącach, a także dostęp przypuszczalnie do "wszystkich" portali tematycznych.
Ale do sedna; chodzi o zrobienie ankiet o grach komputerowych/konsolowych.
Dlaczego dwóch?
- pierwsza zrozumiała dla Wszystkich, laików, nie laików, w miarę możliwości krótka, po prostu "badająca" rynek
- druga już dla "graczy" (po wypełnieniu pierwszej będzie prośba do graczy) - za gracza uznajmy przykładowo kogoś kto gra +- 10h tygodniowo, 1h dziennie - oczywiście to kwestia do uzgodnienia jak wszystkie
No dobrze, ale co DOKŁADNIE chciałby kolega badać? Bo dział gry komputerowe to mniej więcej taki sam rozrzut, jakby chciał kolega badać takie zbiory jak rynek czy Polacy. Co dokładnie by miało być przedmiotem badań?
Po drugie jak, czyli dokładnie czemu 2 ankiety? Czy jest sens pytać przypadkowych ludzi, co wiedzą na temat rynku gier, skoro jest spory odsetek osób, którzy w ogóle nie mają pojęcia na ten temat. To wszystko da się zawrzeć w jednym narzędziu. A i pracy, i kosztów wtedy mniej - dwa razy. I czy chcemy oprzeć się na ankiecie czy innym narzędziu? Np. wywiadów z "graczami". Najpierw jednak należałoby sformułować jakąś problematykę badawczą, bo może przeoczyłem, ale brakuje jej w tej propozycji. A od tego powinniśmy wyjść, samo określenie przedmiotu nie wystarczy.
Kończąc - pomysł uznaję za ciekawy, jednak brakuje mi w nim kilku podstawowych rzeczy. A samo przeprowadzenie takiego badania moim zdaniem pozwoliłoby się PTBG otworzyć na świat zewnętrzny, pokazać, że coś pożytecznego robimy.