Rynek wewnêtrzny gier sieciowych

Gry komputerowe itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

Rynek wewnêtrzny gier sieciowych

Postprzez Sławomir Wacewicz » Pt gru 30, 2005 6:56 pm

Witam

jestem tylko 'przelotem' - przy okazji zapraszam na moje Forum (a raczej, forum kognitywistyki.net - http://www.kognitywistyka.fora.pl/index.php - przyznajê, ¿e odrobinê siê na Was wzorowa³em).

A tutaj news:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4543212.stm

Ciekawe, ¿e o handlu przedmiotami z gier nie s³ychaæ w polskiej popularnej prasie - wydaje siê, ¿e to kwestia (nie)zamo¿no¶ci naszego spo³eczeñstwa, które nie mo¿e wygenerowaæ znacz±cej i majêtnej grupy na³ogowych graczy. Z kolei spore pieni±dze, które wchodz± w - nomen omen - grê, maj± pozytywn± stronê - fantastyka ze zjawiska niszowego przechodzi dziêki biznesowi (g³ównie grom komp. i filmom) do mainstreamu. To z kolei pozwala rehabilitowaæ dobr± literaturê fantastyczn± - jeszcze niedawno Lem, czy LeGuin byli gorsi z definicji (jakie¶ bajki), a nied³ugo bêd± mogli staæ na pó³ce obok Eco.
pzdrv
Sławomir Wacewicz
Badacz Gier
 
Posty: 11
Dołączył(a): So lut 05, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Toruñ

Postprzez Mirek Filiciak » Pt gru 30, 2005 9:08 pm

Witam,
Trudno sie zgodzic ze stwierdzeniem, ze o handlu w grach nie slychac w prasie - wydaje mi sie, ze temat jest wrecz dosc modny. Zeby podac tylko przyklady z "Wyborczej", a wiec najwiekszej gazety w tym kraju: poglebiony tekst Vadima Makarenki (niestety teraz juz w archiwum) http://serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,2563667.html , o wyzysku i "chinskich farmerach" (czyli o ekonomii w MMOG dosc krytycznie, ale znow na pewno nie powierzchownie) Wojciech Orlinski - http://serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,2997327.html
Przynajmniej od czasu premiery WoW gry masowe nie sa juz domena "nalogowcow", takze u nas - wystarczy zajrzec na allegro, zawsze jest przynajmniej kilka postaci do sprzedania....

Pozdrowienia
Mirek Filiciak
Badacz Gier
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn sty 31, 2005 4:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Sławomir Wacewicz » N sty 01, 2006 7:17 pm

Mo¿e i racja.

Ostatnio nie robiê pog³êbionej lektury Wyborczej - czytam g³ównie wersjê internetow± i g³ównie to, co zalinkuj± ze strony g³ównej. I pewnie dlatego nie zauwa¿y³em ¿adnego tekstu. Natomiast na BBC, które przegl±dam na podobnej zasadzie, takie teksty s± mo¿e nie co chwila, ale czêsto.
Pozdrowienia
Sławomir Wacewicz
Badacz Gier
 
Posty: 11
Dołączył(a): So lut 05, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Toruñ

Postprzez Mirek Filiciak » Cz sty 05, 2006 7:58 pm

Gwoli uzupelnienia - i zeby pokazac, ze temat jest na topie: dzisiejszy "Przekroj" -> http://www.przekroj.pl/index.php?option ... &Itemid=49

Pozdrowienia
Mirek Filiciak
Badacz Gier
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn sty 31, 2005 4:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Sławomir Wacewicz » N wrz 17, 2006 10:18 am

Bardzo ciekawy artykuł Wojciecha Orlińskiego z Wyborczej:

http://serwisy.gazeta.pl/logo/1,66910,3598958.html

Pewnie wkróce znajdzie się w archiwum, ale wszystkie biblioteki uniwersyteckie powinny mieć dostęp.

Pozdrawiam
Sławomir Wacewicz
Badacz Gier
 
Posty: 11
Dołączył(a): So lut 05, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Toruñ

Postprzez Sławomir Wacewicz » Wt mar 20, 2007 4:56 pm

Nie widzę bardziej pasującego wątku, ale nie chcę tworzyć bytów ponad potrzebę... Więc daję tutaj.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6470433.stm

Pozdrawiam
Sławomir Wacewicz
Badacz Gier
 
Posty: 11
Dołączył(a): So lut 05, 2005 8:45 pm
Lokalizacja: Toruñ

Postprzez Augustyn Surdyk » Pt lip 20, 2007 10:47 pm

Gry online tylko dla pełnoletnich
(19-07-2007)
W Chinach wprowadzono nowe prawo ograniczające czas jakie nieletni gracze spędzają przed komputerami.
Od poniedziałku, 16 lipca br., w Chinach obowiązuje nowe prawo regulujące, kto i w jaki sposób może uczestniczyć w grach online.

Państwo Środka chce w ten sposób doprowadzić do bardziej kontrolowanego korzystania z zasobów Sieci. Oficjalnie chodzi przede wszystkim o walkę z uzależnieniem osób niepełnoletnich od gier internetowych.
Wszystkie firmy oferujące gry online zostały zobligowane do zainstalowania odpowiedniego oprogramowania, które będzie wymagało od graczy wprowadzenia numeru ich dowodu osobistego. Umożliwi to identyfikację wieku gracza i w przypadku, gdy będzie to osoba niepełnoletnia zostanie uruchomiona procedura ograniczania czasu spędzanego przez nią na grze.

Po trzech godzinach grania niepełnoletni będą zachęcani do oderwania się od komputera i wykonania "odpowiednich ćwiczeń fizycznych". Ponadto, jeśli po tym czasie dany nastolatek dalej będzie chciał grać to wszystkie zdobyte przez niego w grze punkty będą dzielone przez dwa. W przypadku oddawania się przyjemności gry przez ponad pięć godzin, nastolatek straci wszystkie zdobyte w niej punkty.
http://gry.onet.pl/1574866,,Gry_online_ ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1177
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań


Powrót do Dyskusje o grach komputerowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron