Definiowanie modyfikacji gry komputerowej

Zastanawiam się, czy ktoś z Państwa ma propozycję (własną lub cytowaną), jak zdefiniować termin "modyfikacja gry komputerowej", czyli prościej - "mod". W źródłach polskojęzycznych natknąłem się na jedną tylko w "Wirtualnym placu zabaw" Mirosława Filiciaka. Niewykluczone, że nie szukałem wystarczająco skutecznie, w związku z czym proszę mnie poprawić, jeśli coś przeoczyłem. Rzeczona definicja brzmi mniej więcej tak (cytat z pamięci):
Definicja wydaje się opisywać zjawisko dość trafnie, bo mody rzeczywiście ingerują w techniczny aspekt gry i mogą być użyte tylko razem z konkretną wersją gry, dla której je stworzono. Gdyby jednak przyjrzeć się definicji uważniej, okazałaby się dość nieprecyzyjna... Nie chciałbym jednak krytykować, zanim nie poznam Państwa propozycji.
Pozdrawiam,
Tomasz Węcki
Za mod możemy uznać każdy program zmieniający oryginalną grę na poziomie technicznym i możliwy do użycia/obejrzenia tylko za jej pomocą.
Definicja wydaje się opisywać zjawisko dość trafnie, bo mody rzeczywiście ingerują w techniczny aspekt gry i mogą być użyte tylko razem z konkretną wersją gry, dla której je stworzono. Gdyby jednak przyjrzeć się definicji uważniej, okazałaby się dość nieprecyzyjna... Nie chciałbym jednak krytykować, zanim nie poznam Państwa propozycji.
Pozdrawiam,
Tomasz Węcki