Społeczności i interakcje w grach MMORPG

Potrzebuję drobnej pomocy w wyborze literatury do pracy licencjackiej o tytule: "Społeczności i interakcje w wirtualnej rzeczywistości na przykładzie gry MMORPG World of Warcraft".
Do tej pory zebrałem samodzielnie i otrzymałem z polecenia promotorki następujące dzieła:
- M. Filiciak - "Światy z pikseli"
- H. Noga - "Bohaterowie gier komputerowych - implikacje pedagogiczne"
- A. Surdyk - "Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst, rytuał"
- J. Szeja - "Gry fabularne - nowe zjawisko kultury współczesnej"
- S. Łukasz - "Magia gier wirtualnych"
- T. Pace - "The Rogue in the Lovely Black Dress: Intimacy in World of Warcraft", dostępny: http://dmrussell.net/CHI2010/docs/p233.pdf
- M. Szpunar - " Społeczności wirtualne jako społeczności - próba ujęcia socjologicznego", znalezione w: M. Radochoński, B. Przywara (red.), "Jednostka-grupa-cybersieć. Psychologiczne, społeczno-kulturowe i edukacyjne aspekty społeczeństwa informacyjnego"
- H. Jenkins - "Kultura konwergencji; zderzenie starych i nowych mediów"
Oprócz części teoretycznej mam zamiar przebadać kilka-kilkanaście gildii w grze pod kątem badania struktury socjometrycznej i przywództwa. Wstępne tego typu badania (przeprowadzone na 1 gildii jako projekt zaliczeniowy) przeprowadziłem już w zeszłym roku jako praca zaliczeniowa. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany - z chęcią ją udostępnię.
Jednocześnie piszę esej zaliczeniowy z "Komunikacji Masowej i Medialnej", w którym mam odnieść się do tekstu Pani Doktor Ulfik-Jaworskiej "Etyczne wyzwania gier komputerowych" napisanego w typowej nomenklaturze klerykalnej i nastawieniu "anty-growym", w którym chciałbym obalić mit gry komputerowej jako katalizatora przemocy.
Po części w tej pracy korzystam z tej samej literatury jak w powyższym licencjacie, znalazłem również kilka ciekawych wyników badań i statystyk (również za pomocą tego forum), jak:
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 120550.htm
http://www.iowastatedaily.com/news/arti ... f887a.html
http://www.pbs.org/kcts/videogamerevolu ... myths.html
http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2009.pdf
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=72758
Byłbym jednak wdzięczny za wszelkie wskazówki i linki.
Do tej pory zebrałem samodzielnie i otrzymałem z polecenia promotorki następujące dzieła:
- M. Filiciak - "Światy z pikseli"
- H. Noga - "Bohaterowie gier komputerowych - implikacje pedagogiczne"
- A. Surdyk - "Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst, rytuał"
- J. Szeja - "Gry fabularne - nowe zjawisko kultury współczesnej"
- S. Łukasz - "Magia gier wirtualnych"
- T. Pace - "The Rogue in the Lovely Black Dress: Intimacy in World of Warcraft", dostępny: http://dmrussell.net/CHI2010/docs/p233.pdf
- M. Szpunar - " Społeczności wirtualne jako społeczności - próba ujęcia socjologicznego", znalezione w: M. Radochoński, B. Przywara (red.), "Jednostka-grupa-cybersieć. Psychologiczne, społeczno-kulturowe i edukacyjne aspekty społeczeństwa informacyjnego"
- H. Jenkins - "Kultura konwergencji; zderzenie starych i nowych mediów"
Oprócz części teoretycznej mam zamiar przebadać kilka-kilkanaście gildii w grze pod kątem badania struktury socjometrycznej i przywództwa. Wstępne tego typu badania (przeprowadzone na 1 gildii jako projekt zaliczeniowy) przeprowadziłem już w zeszłym roku jako praca zaliczeniowa. Jeżeli ktoś byłby zainteresowany - z chęcią ją udostępnię.
Jednocześnie piszę esej zaliczeniowy z "Komunikacji Masowej i Medialnej", w którym mam odnieść się do tekstu Pani Doktor Ulfik-Jaworskiej "Etyczne wyzwania gier komputerowych" napisanego w typowej nomenklaturze klerykalnej i nastawieniu "anty-growym", w którym chciałbym obalić mit gry komputerowej jako katalizatora przemocy.
Po części w tej pracy korzystam z tej samej literatury jak w powyższym licencjacie, znalazłem również kilka ciekawych wyników badań i statystyk (również za pomocą tego forum), jak:
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 120550.htm
http://www.iowastatedaily.com/news/arti ... f887a.html
http://www.pbs.org/kcts/videogamerevolu ... myths.html
http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2009.pdf
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=72758
Byłbym jednak wdzięczny za wszelkie wskazówki i linki.