Czy wiesz, że...

Chciałbym zapoczątkować nowy temat w tym dziale mający na celu dzielenie się różnego typu ciekawostkami związanymi z grami w mediach, w kulturze popularnej lub jeszcze szerzej - w życiu człowieka. Mogłyby być przedstawiane w formie zagadek np.
- Co łączy filmy „Seksmisja”, „Skazani na Shawshank” i „Pi”?
- Główni bohaterowie grają w szachy.
lub w formie informacji:
- Za najpopularniejszą grę komputerową „wszech czasów” w jednym z amerykańskich sondaży internetowych z udziałem tysięcy internautów uznano grę „Pacman”.
albo cytatów z podaniem źródeł:
”Faktem jest, że pomysł aby zastosować gry jako odbicie rzeczywistych problemów sięga co najmniej trzeciego tysiąclecia p.n.e. i urzeczywistnił się w grze chińskiej „Wei-Hai” znanej teraz pod japońską nazwą „Go” (van Ments 1983:14). Niektórzy etnografowie uważają, że to właśnie funkcja edukacyjna była powodem tworzenia wielu gier. Odtwarzały one społeczne i naturalne warunki życia człowieka w celu przekazania tej wiedzy potomnym, a także w celu przygotowania kolejnych pokoleń do właściwego funkcjonowania w danej społeczności. Uważa się np., że powszechnie znana gra w szachy, kojarzona dziś głównie z rozrywką, była przed dwoma tysiącami lat typową grą symulacyjną przeznaczoną do przygotowania żołnierzy do właściwego rozgrywania bitew. W zależności od kraju, używanych w nim rodzajów wojsk i rozwoju techniki wojennej zmieniane były reguły tej gry. Ten sam rodowód mają różne gry o cechach polowań”.
Siek-Piskozub, Teresa (1995). Gry, zabawy i symulacje w procesie glottodydaktycznym, Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM, 31-32. oraz Siek-Piskozub, T., (2001). Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 39.
Ments van, M., (1983). The Effective use of Role-Play: A Handbook For Teachers and Trainers. London, Kogan Page
Gorąco zachęcam do zamieszczania podobnych ciekawostek i cytatów.
- Co łączy filmy „Seksmisja”, „Skazani na Shawshank” i „Pi”?
- Główni bohaterowie grają w szachy.
lub w formie informacji:
- Za najpopularniejszą grę komputerową „wszech czasów” w jednym z amerykańskich sondaży internetowych z udziałem tysięcy internautów uznano grę „Pacman”.
albo cytatów z podaniem źródeł:
”Faktem jest, że pomysł aby zastosować gry jako odbicie rzeczywistych problemów sięga co najmniej trzeciego tysiąclecia p.n.e. i urzeczywistnił się w grze chińskiej „Wei-Hai” znanej teraz pod japońską nazwą „Go” (van Ments 1983:14). Niektórzy etnografowie uważają, że to właśnie funkcja edukacyjna była powodem tworzenia wielu gier. Odtwarzały one społeczne i naturalne warunki życia człowieka w celu przekazania tej wiedzy potomnym, a także w celu przygotowania kolejnych pokoleń do właściwego funkcjonowania w danej społeczności. Uważa się np., że powszechnie znana gra w szachy, kojarzona dziś głównie z rozrywką, była przed dwoma tysiącami lat typową grą symulacyjną przeznaczoną do przygotowania żołnierzy do właściwego rozgrywania bitew. W zależności od kraju, używanych w nim rodzajów wojsk i rozwoju techniki wojennej zmieniane były reguły tej gry. Ten sam rodowód mają różne gry o cechach polowań”.
Siek-Piskozub, Teresa (1995). Gry, zabawy i symulacje w procesie glottodydaktycznym, Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM, 31-32. oraz Siek-Piskozub, T., (2001). Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 39.
Ments van, M., (1983). The Effective use of Role-Play: A Handbook For Teachers and Trainers. London, Kogan Page
Gorąco zachęcam do zamieszczania podobnych ciekawostek i cytatów.