przez Augustyn Surdyk » So cze 09, 2007 1:51 am
SPIS TREŚCI TOMU II Seria Język-Kultura-komunikacja nr 2 Wydawnictwo Naukowe UAM
Redakcja naukowa Augustyn Surdyk, Jerzy Szeja
Tytułem wstępu
Augustyn SURDYK Charakter i cele Polskiego Towarzystwa Badania Gier oraz perspektywy badań nad grami w Polsce
I. Gry dawniej, dziś i w najbliższej przyszłości
Marian GOLKA Ucieczka od zabawy?
Andrzej BEŁKOT Nowe formy gier i zabaw: edutainment, infotainment, docutainment
Agnieszka DODA Stawka w grze – etyczny problem teorii gier
Rafał KOSCHANY Gra i przypadek. Egzystencjalne obrazy alei w kulturze współczesnej
Izabela MALMOR Pomiędzy magią a rozrywką – średniowieczne akcesoria gier z terenu Śląska. Próba interpretacji znalezisk archeologicznych i ich znaczenia dla badań nad społeczną i kulturową funkcją gier
Jacek MOŚNY Gry i zabawy ruchowe na Górnym Śląsku w tworzeniu tradycji sportowej regionu
Agata SKÓRZYŃSKA Mimicry jako laboratorium tożsamości refleksyjnej. Zabawa – teatr - sieć
Maria ŚWIĄTKIEWICZ-MOŚNY Kulturotwórcza funkcja gier na przykładzie sieneńskiego palio
II. Gry komputerowe
Piotr BOJKO Świat po katastrofie. Wykorzystanie konwencji fantastyki naukowej w grze komputerowej na podstawie serii Fallout
Roman BUDZOWSKI Istota przemocy w grach komputerowych
Mirosław FILICIAK Gry komputerowe jako przejaw kultury uczestnictwa
Klemens FRANZ Parallels of Visual-Morphology in Painting, Child Drawing and Digital Games
Klemens FRANZ Regenerating Narrative Structures in Digital Games The Hänsel and Gretel Scenario
Jarosław JASIŃSKI Uczestnicy masowych gier internetowych” cyfrową awangardą” współczesnego społeczeństwa informatycznego
Marta JUZA Różnorodne formy internetowych zabaw typu agon
Piotr KONIECZNY Symbole, interfejs użytkownika i agenci interfejsu w dialogu pomiędzy użytkownikiem a komputerem na przykładzie komputerowych, ekonomicznych gier strategicznych
Marta MIKLICZ Rzeczywistość gry, gra w rzeczywistości alternate reality games
Casey O'DONNELL The Utility of Science and Technology Studies in the Emerging Discipline of Game Studies
Krzysztof OKOŃSKI Neonazizm w Niemczech a treść, przesłanie dydaktyczne i dystrybucja gier komputerowych
Piotr SITARSKI Historia, założenia i praktyka klasyfikacji (ratingu) gier komputerowych w Europie i na świecie
Jan STASIEŃKO Kategoria mimesis a gry komputerowe
Magdalena SZPUNAR Społeczna percepcja gier komputerowych
Dominika URBAŃSKA-GALANCIAK Czy damy radę? O walorach gier edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym
Zbigniew WAŁASZEWSKI Audiowizualność gier komputerowych
Wojciech WIŚNIEWSKI Prawdziwe życie w nierzeczywistym świecie. MUD-y jako zjawisko społeczne
III. Narracyjne gry fabularne
Dorota CHMIELEWSKA-ŁUCZAK, Cezar MATKOWSKI Archetypiczna podróż bohatera w grach fabularnych
Ewa GALIŃSKA Odgrywana postać a własne „ja” graczy RPG
Diana KRYSIŃSKA Role-Playing Games a rozwój moralny graczy
Krzysztof LESZCZYŃSKI Problematyka granicy w symulacji i grze
Jadwiga PRZYBYŁOWSKA Psychodrama. Gra jako forma terapii
Agata ZARZYCKA Paladyn u babci, księżniczka na zakupach. Kreacja postaci w narracyjnych grach fabularnych a wzorce osobowe we współczesnej kulturze zachodniej