1 lutego 2020r. na Wydziale Filologicznym UŁ pod patronatem Łódzkiego Koła PTBG odbędzie się Seminarium groznawcze #18 zatytułowane: „Interfejs, kontrolery i doświadczenie użytkownika”. Jego organizatorami są krakowska grupa lvl.up oraz Koło Badaczy Popkultury UŁ „PULP!”.
Problematyka interfejsu oraz kontrolerów wydaje się kluczowa w perspektywie refleksji nad specyfiką kontaktu gracza z grą. Za ich pomocą sterujemy awatarem, wpływamy na kształt wirtualnego środowiska, a także poznajemy reguły określające możliwy przebieg interakcji. Jednocześnie dobrze zaprojektowany interfejs staje się przezroczysty, niezauważalny i niewyczuwalny podczas prowadzenia rozgrywki, co czyni go intrygującym zagadnieniem badawczym.
Podczas spotkania przewidziano sześć wystąpień, które wygłoszą przedstawiciele czterech uczelni, poniżej prezentujemy szczegółowy program wydarzenia:
11:45 Otwarcie seminarium
12:00 – 13:00
Rafał Szrajber, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
Środowisko gry wideo jako interfejs narracyjny
Magdalena Kozyra, Uniwersytet Jagielloński
“I did the correct input, Mario!” O (narracyjnym) potencjale kinestetycznej porażki
13:15-14:15
Marcin M. Chojnacki, Uniwersytet Łódzki
Wewnątrzdiegetyczny interfejs nawigacyjny jako element hiperludyczny
Mateusz Felczak, Uniwersytet SWPS
Niediegetyczne interfejsy w grach cRPG: między estetyką a politycznością
14:30-15:30
Kamil Jędrasiak, Uniwersytet Łódzki
Rzeczywista wirtualność. VR jako przeszłość/przyszłość, która dzieje się teraz
Dominika Staszenko-Chojnacka, Uniwersytet Łódzki
„Małpia zręczność” przy „katowaniu joysticka”, czyli o interfejsie w polskich pismach hobbystycznych
15:45-16:45 Dyskusja
Seminarium odbędzie się w sali 1.04 i jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych słuchaczy, dlatego serdecznie zapraszamy do udziału.
Strona wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/527906974809803/
Link do strony Instytutu Kultury Współczesnej WF UŁ: http://ikw.uni.lodz.pl/interfejs-kontrolery-i-doswiadczenie-uzytkownika/